Lotta toimi meillä interim-markkinointipäällikkönä 6 kk ajan muutosneuvottelujen jälkeen. Kausi oli intensiivisyydessään vaativa ja saimme isoja muutoksia aikaiseksi. Lotta on todellinen markkinoinnin moniosaaja, joka hoitaa haastavatkin tilanteet suvereenisti ja ammattitaidolla. Lotta on innostava ja mukava työkaveri ja tiiminvetäjä, joka tuo tiimiin positiivista energiaa ja varmuutta.'
Pirita Maula
SFS, Suomen Standardit
Lotta on auttanut meitä markkinoinnissa, brändinrakennuksessa ja sisällöissä useaan otteeseen. Strategisen ymmärryksen lisäksi hänellä on kyky saada aikaiseksi ja johtaa projekteja. Meille on tärkeää kasvattaa tunnettuutta ja saada lisää liidejä. Vahva suositus!
Janne Savolainen
Noble Glass
Olen tehnyt markkinointia ja viestintää monella alalla: Suomen tunnetuimpien brändien parissa, sekä useiden B2B-yritysten palveluiden parissa.
Ala kuin ala – tietyt markkinoinnin lainalaisuudet toimivat kaikkialla. Useissa tehtävissä olen työskennellyt niiden keskeisimpien kysymysten äärellä – miten kasvattaa tunnettuutta, sekä miten saada lisää liidejä ja sitä kautta myyntiä.
Alla muutamia referenssicaseja, sekä suoria lainauksia asiakkailta. Ole yhteydessä, ja jutellaan tarkemmin kuinka voisin auttaa teitä!
Luoda uudet markkinoinnin rakenteet kaupallisemman toimintamallin aikaasaamiseksi. Johtaa markkinointitiimiä muutosneuvottelujen jälkeen ja ottaa käyttöön uusia toimintatapoja. Luoda uusi kaupallinen markkinointistrategia, aikaansaada toimiva yhteistyö myynnin kanssa laadukkaiden liidien saamiseksi. Lisärekrytointi markkinoinnin yksikköön ja talon sisältä valitun markkinointipäällikön coachaus uuteen tehtävään.
Interim-markkinointipäällikkö 6 kuukauden ajan (5 pv / vko)
Puolessa vuodessa Lotta toteutti tavoitteiden mukaiset hankkeet, sekä paljon enemmänkin. Hän mm. uudisti visuaalisen ilmeen, kilpailutti digimainostoimiston ja aloitti systemaattisen digimainonnan sen kanssa. Hän myös aloitti nettisivujen kaupallisen uudistuksen.
Parantaa Savu-viskilasi -brändin tunnettuutta, saada lisää liidejä ja sitä kautta lisää myyntiä.
Strategisen ja operatiivisen tason markkinointipalveluita. Mm. markkinoinnin sisältöstrategia ja markkinoinnin sisältöjä sosiaalisesta mediasta digimarkkinointiin..
SAVU-lasin myynti on kasvanut tasaisesti yleisestä taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Kiitos vahvan ja elinvoimaisen brändin ja hyvän sisältöstrategian, SAVU-lasin asiakaskunta laajenee ja tuotteet ovat loppumasta varastosta taantumasta huolimatta!
Parantaa Operaatio Ainutlaatuisen Saaristomeren tunnettuutta, viestiä siitä digitaalisesti suurelle yleisölle sekä päättäjille ja parantaa Saaristomeren tulevaisuuden tilaa.
Strategisen ja operatiivisen tason markkinointipalveluita. Mm. markkinoinnin sisältöstrategia ja markkinoinnin sisältöjä sosiaalisesta mediasta digimarkkinointiin. Maksetun mainonnan kampanjat Metaan kevään 2023 ajan. Tapahtumien juontamista ja hostaamista.
Hankkeen tunnettuus kasvoi valtavasti 2021-2023 Lotan ollessa töissä. Tästä kiitos taitavan ja kattavan digistrategian. Keväällä 2023 kerättiin 10 000 nimeä Saaristomerta suojelevaan addressiin. Saaristomeri-kirjaus saatiin hallitusohjelmaan kesäkuussa 2023.